Отримуйте інформацію лише з офіційних джерел
Єдиний Контакт-центр судової влади України 044 207-35-46
ВС/КАС у справі № 742/2298/17 від 17.09.2020
Фабула судового акту: Всі вже мабуть звикли до того, що відповідачами у справах про накладення адміністративних стягнень є конкретні посадові особи органів, які мають право розглядати справи про адмінправопорушення та накладати відповідні санкції.
Так, наприклад у справах про «оскарження» штрафів за порушення ПДД є працівники патрульної поліції.
Однак, у цьому випадку суд вирішив інакше.
У даній справі на особу інспектором органу Державної будівельно-архітектурної інспекції на вланика квартири ,який провів у ній реконструкцію.
Місцевим судом позов було задоволено. Однак, апеляційним судом у позові було відмовлено, що і стало підставою для звернення позивача до Касаційного адміністративного суду із касаційною скаргою.
Переглядаючи вказану справу КАС у постанові, що пропонується до уваги зазначив наступне.
За нормами ст. 244-6 КУпАП органи державного архітектурно-будівельного контролю розглядають справи про адміністративні правопорушення, пов`язані з порушенням вимог законодавства, будівельних норм, державних стандартів і правил під час будівництва, порушенням законодавства під час планування та забудови територій та невиконанням законних вимог (приписів) посадових осіб органів державного архітектурно-будівельного контролю.
При цьому від імені органів державного архітектурно-будівельного контролю розглядати справи про адміністративні правопорушення і накладати адміністративні стягнення мають право, зокрема, головні інспектори будівельного нагляду.
Згідно ч. 2 ст. 255 КУпАП у справах про адміністративні правопорушення, розгляд яких віднесено до відання органів, зазначених у статтях 222 - 244-20 цього Кодексу, протоколи про правопорушення мають право складати уповноважені на те посадові особи цих органів.
Частиною третьою статті 288 КУпАП визначено, що постанову іншого органу (посадової особи) про накладення адміністративного стягнення, постанову по справі про адміністративне правопорушення у сфері забезпечення безпеки дорожнього руху, зафіксоване в автоматичному режимі, можна оскаржити у вищестоящий орган (вищестоящій посадовій особі) або в районний, районний у місті, міський чи міськрайонний суд, у порядку, визначеному Кодексом адміністративного судочинства України, з особливостями, встановленими цим Кодексом.
Аналіз наведених норм права свідчить про те, що при розгляді справ про адміністративні правопорушення посадові особи відповідного орану діють не як самостійний суб`єкт владних повноважень, а від імені органу, який уповноважений такі стягнення накладати.
Отже, відповідні посадові особи не можуть виступати самостійним відповідачем у таких справах, оскільки належним відповідачем є саме відповідний орган, на який покладено функціональний обов`язок розглядати справи про адміністративні правопорушення.