✍️ Якщо судова повістка повернулась без вручення, суд має вжити всіх необхідних заходів для належного повідомлення учасника справи – КАС ВС
У справі №1340/5463/18
https://u.to/Je8tFgсуд апеляційної інстанції залишив апеляційну скаргу без руху, а згодом у зв’язку із неусуненням недоліків повернув її.
Зазначив, що вжив всіх необхідних заходів для отримання апелянтом копії судового рішення.
Розглянувши касаційну скаргу, КАС ВС зазначив наступне.
У матеріалах справи міститься поштове відправлення з відміткою «повернуто за терміном зберігання» з позначкою причини «інше».
Згідно з Правилами надання послуг поштового зв'язку, внутрішні поштові перекази, які не були вручені, зберігаються протягом місяця з дня надходження.
Якщо ж не вручено лист з позначкою «Судова повістка», він повертається за зворотною адресою не пізніше ніж через п’ять календарних днів з дня надходження до об’єкта поштового зв’язку. Однак, у цій справі судове рішення замість місяця зберігалося п’ять днів.
Нормами КАС України відмітка «за закінченням встановленого строку зберігання» не передбачена як причина невручення судового рішення.
Така відмітка не дає суду обґрунтованих процесуальних підстав для визначення факту належного повідомлення сторони.
🔸 КАС зазначив, що у позові та апеляційній скарзі позивач, крім поштової адреси, вказав номери засобів з в'язку та електронну адресу. Проте суд апеляційної інстанції, отримавши конверт, що повернувся у скорочені терміни з зазначенням причин не вручення «за терміном зберігання», не вжив всіх необхідних заходів щодо повідомлення позивача про залишення скарги без руху.
❗️ Отже, суд має використовувати всі відомі йому засоби зв’язку з учасником справи.
Тож КАС ВС у зв’язку з неналежним повідомленням скаржника ухвалу скасував і направив справу для продовження розгляду.