flag Судова влада України

Отримуйте інформацію лише з офіційних джерел

Єдиний Контакт-центр судової влади України 044 207-35-46

Інформатизація майбутнього

08 серпня 2013, 08:53

Активність кадрів Літо та відпустки не завадили близько 40 служителям Феміди прийти на чергове засідання ради по рекомендації. Членам останньої довелося провести копітку роботу для визначення найдостойніших претендентів на адмінпосади. Особливо непросто таке рішення давалось у випадках, коли очолити суд виявляв бажання не один законник. Саме таким був розгляд питання про обрання голови Кіровського райсуду м.Донецька. Претендентів на посаду двоє — Наталя Анісімова та нинішній виконувач обов’язків голови Денис Жолтий. Одне з питань, яке цікавило членів ради, стосувалося спеціалізації. Н.Анісімова розповіла, що колись такого роду поділ у суді існував, однак від нього відмовилися. На її думку, після цього погіршилась якість роботи установи, тому вважає доречним повернення спеціалізації. Також Н.Анісімова поскаржилася на погано налагоджений прийом громадян. За її словами, в ті дні, коли люди приходять за копіями судових рішень, у суді утворюється черга. «Я знаю, як це змінити», — запевнила кандидатка. Про свої сильні сторони розповів і Д.Жолтий. «У мене краще виходить займатись організаційно-господарською діяльністю». На підтвердження цих слів він розповів, що за 4 місяці, впродовж яких очолював суд, йому вдалося добитися нового приміщення для суду. Співробітники суду не змогли визначитися, чи підходить їм такий керівник, — голоси розділилися. Отже, саме раді довелося приймати непросте рішення щодо подальшої долі кандидатів. Після обговорення ситуації в нарадчій кімнаті члени РСЗС надали перевагу Н.Анісімовій. Заступника голови Коломацького райсуду Харківської області також довелося вибирати з двох кандидатів. Зрештою рекомендацію отримав Михайло Скляренко. Отримають своїх заступників і 3 апеляційні суди — Дніпропетровської, Чернівецької та Чернігівської областей, якщо відповідне рішення ухвалить Вища рада юстиції. Загалом рекомендації отримали 36 кандидатів. Інна Отрош нагадувала деяким кандидатам: хоч зараз і літо, дрес-код ніхто не відміняв — на засідання ВРЮ потрібно прийти в діловому одязі. Голова ради також звертала увагу кандидатів на стан офіційних веб-сайтів й у випадку їх неналежного оновлення підкреслювала, що до засідання ВРЮ все має бути виправлено. Претендент на посаду голови Менського райсуду Чернігівської області Валерій Чепурко поскаржився РСЗС, що в них не працює система відеоконференцзв’язку. Водночас до територіальної підсудності віднесено 2 установи управління Державної пенітенціарної служби в Чернігівській області: Домницький виправний центр та Менська виправна колонія. Рада відразу доручила ДСАУ протягом місяця вирішити вказане питання. Також члени РСЗС розглянули подання про дострокове зняття дисциплінарного стягнення із судді Радомишльського райсуду Житомирської області Івана Невмержицького. Свого часу він після оголошення вироку вніс до нього зміни, не передбачені процесуальним законодавством. Члени ради вирішили, що це було досить грубе порушення, й тому подання не підтримали. Інструкція для всіх Довкола проекту інструкції з діловодства виникла палка дискусія. Члени РСЗС не заперечували, що потреба в такому документі існує, але щодо його структури та положень думки розділилися. Як розповів заступник голови ДСАУ Зеновій Холоднюк, проект інструкції був опублікований на веб-сайті «Судова влада». Також до всіх місцевих загальних судів були направлені листи з проханням надати пропозиції. «Коли ми отримаємо всі зауваження до цієї інструкції та врахуємо найбільш доцільні, вона буде прийнята й набуде чинності з 1 січня 2014 року», — розповів він. Член РСЗС Павло Гвоздик поцікавився в представника ДСАУ, яка мета створення такої інструкції. Як пояснив З.Холоднюк, нормативні документи, які існують на сьогодні, частково застаріли. «Приймаються нові нормативні документи, введено новий КПК. Удосконалювати процедуру діловодства потрібно, і цього ніхто не заперечує. Крім того, вона повинна бути одна для всіх», — підкреслив він. З.Холоднюк також запевнив членів ради, що інструкція за обсягом буде навіть менша, ніж та, що використовується тепер. Інший член ради, Юрій Мельник, звернув увагу на те, що суди різних інстанцій занадто відрізняються, аби використовувати у своїй роботі одну інструкцію з діловодства. Адже суд першої інстанції розглядає справу, а апеляційної — працює зі скаргами. «Якщо це будуть окремі розділи з єдиним вступом, то, можливо, їх не потрібно об’єднувати в один документ», — зазначив суддя. «Напевно, ця інструкція має бути єдина, але з окремими розділами і з чітким зазначенням усіх стадій руху документа», — зауважив П.Гвоздик. Також, на його думку, не потрібно поспішати з її прийняттям. Після тривалого обговорення рада вирішила доручити І.Отрош створити робочу групу для узагальнення пропозицій та зауважень, наданих апеляційними та місцевими загальними судами щодо винесеного на обговорення проекту інструкції. Також РСЗС вирішила вислухати пропозиції та зауваження голів апеляційних та місцевих загальних судів щодо функціонування автоматизованих систем документообігу. Висловитись із цього питання вони мають змогу до 1 жовтня 2013 року. Відгородити та інформатизувати Знову постало питання про загородження в судах. Як розповів З.Холоднюк, на сьогодні проведено заміну металевих конструкцій на загородження зі скла в залі судового засідання з розгляду кримінальних справ Апеляційного суду Луганської області. Новими спорудами обладнано також по одному із залів судових засідань у 12 місцевих загальних судах. За словами доповідача, ДСАУ звернулася до Міністерства регіонального розвитку, будівництва та житлово-комунального господарства й Державного підприємства «Український державний науково-дослідний і проектний інститут цивільного сільського будівництва» для приведення державних будівельних норм у відповідність до нового КПК. Як зазначив З.Холоднюк, саме в ДБН мають бути виписані всі технічні характеристики загороджень. «Після розгляду проекту змін спеціальною комісією, я думаю, це питання буде до кінця серпня врегульоване», — зауважив він. Цікавило членів ради також питання матеріально-технічного забезпечення судів. Як пообіцяв З.Холоднюк, до кінця року планується оновлення значної кількості комп’ютерної техніки. За його даними, в апеляційних судах передбачено придбання 750 її одиниць, 6 серверів, 65 систем фіксування судового процесу. У місцевих судах заплановано придбання 3800 комп’ютерів, 60 серверів, 362 системи фіксування процесу та 1039 одиниць оргтехніки. Крім того, працюючи над проектом бюджету на наступний рік, ДСАУ передбачила кошти на такі витрати. «Мінімум 40 млн грн. буде виділено на придбання комп’ютерної та офісної техніки. Це значно покращить матеріальний стан судів», — підкреслив З.Холоднюк. Адміністрація також продовжує вживати заходів щодо впровадження систем відеоконференцзв’язку в залах засідань. З початку року такі системи вже були введені в експлуатацію в усіх 27 апеляційних загальних судах і 140 — у місцевих загальних. Передбачається придбання 312 мобільних комплексів відеоконференцзв’язку для органів та установ пенітенціарної служби. «ДСАУ постійно здійснюється моніторинг та аналіз ефективності використання систем відеоконференцзв’язку в апеляційних та місцевих загальних судах під час здійснення досудового розслідування та судового провадження», — зазначив посадовець. Не залишилося поза увагою й фінансове та матеріально-технічне забезпечення судів. Як зазначив З.Холоднюк, на сьогодні виплати суддям здійснюються на 100%. «Найбільша проблема — це зарплата працівників апарату. Фонд заробітної плати сформований на 40% менше від потреби», — відзначив доповідач. За його словами, ситуацію допоможе виправити ухвалення проекту змін до кошторису держави, який передбачає додаткові бюджетні призначення. «Поки не внесені зміни до закону про держбюджет, ДСАУ звернулася до Міністерства фінансів щодо наближення видатків IV кварталу на І—ІІ квартали», — розповів З.Холоднюк. За йо­го словами, завдяки цьому були здійснені всі обов’язкові виплати, передбачені законодавством. Станом на сьогодні Мінфін наблизив близько 200 млн грн. фонду зарплати. «Якщо вже наблизили таку суму, це означає, що Міністерство фінансів визнало, що в нас фонд заробітної плати в бюджеті 2013 року дійсно занижений. Треба вносити зміни до закону про держбюджет», — підкреслив З.Холоднюк.

http://zib.com.ua