Отримуйте інформацію лише з офіційних джерел
Єдиний Контакт-центр судової влади України 044 207-35-46
Справедливість на стороні споживача
До Біляївського районного суду надійшов позов від громадянина З. до Товариства з обмеженою відповідальністю "Інфокс", третя особа: Філія "Інфоксводоканал" Товариства з обмеженою відповідальністю "Інфокс" про захист прав споживачів і просив зобов'язати ТОВ "Інфокс" за власний рахунок провести періодичну повірку (в тому числі демонтаж, транспортування та монтаж) засобу вимірювальної техніки холодної води в житловому будинку, що розташований за адресою: с. Велика Балка, Біляївського району Одеської області, а також зобов'язати ТОВ "Інфокс" поновити постачання холодної води у зазначеному житловому будинку шляхом з'єднання труби з основним водогоном, методом проведення газозварювальних робіт.
При розгляді справи, головуючим по справі було встановлено, що позивач проводив своєчасно оплату за надання послуги згідно до показників прибору обліку постачання холодної води. У вересні 2014 року він отримав рахунок з зазначенням заборгованості станом на 01 вересня 2014 року по оплаті за надання послуг з постачання води. Оскільки вказана заборгованість не відповідала показанням лічильника, позивач неодноразово звертався до ТОВ "Інфокс" з заявами, з вимогами здійснити перевірку приладів обліку води в житловому будинку та проведення перерахунку суми, яка підлягає оплаті за постачання холодної води та водовідведення, згідно показань лічильника. В жовтні 2015 року він отримав попередження про обмеження послуг з водопостачання та необхідністю оплати великої заборгованості та будинок позивача було відключено від мережі водопостачання, шляхом демонтажу частини труби, яка була з'єднана з центральним водогоном та засобів обліку
З листів ТОВ "Інфокс" філія "Інфоксводоканал" вбачається, що гр. З. було відмовлено у здійсненні повірки його лічильника та перерахуванні суми, відповідно до його показань, з підстав того, що повірка за рахунок філії "Інфоксводоканал" не здійснюється, цей обов'язок покладено на споживача (в тому числі демонтаж, транспортування та монтаж) та зазначено, що нарахування проводилися за нормами водоспоживання, рекомендовано написати письмову заяву на перевірку засобу обліку води для запобігання подальших розбіжностей.
Відповідно до п.п. 1 п. 30 "Правил надання послуг з централізованого опалення, постачання холодної та гарячої води і водовідведення", затверджених постановою Кабінету Міністрів України від 21 липня 2005 року № 630, споживач зобов'язаний оплачувати послуги в установлені договором строки. П.п. 1 п. 31 Правил визначено, що виконавець має право у разі несвоєчасного внесення споживачем платежів за надані послуги нараховувати пеню у розмірі, встановленому законом за договором.
Таким чином, діючим законодавством визначено відповідальність споживача у разі несвоєчасного внесення платежів за надані виконавцем послуги. При цьому виконавець не наділений правом здійснювати в односторонньому порядку припинення наданих ним послуг у разі наявності заборгованості споживача по сплаті отриманих ним послуг
Після повного та всебічного дослідження матеріалів справи, 06 листопада 2017 року головуючий по справі виніс рішення про задоволення позову громадянина З. зобов'язавши Товариство з обмеженою відповідальністю "Інфокс" здійснити періодичну перевірку приладів обліку водопостачання (в тому числі демонтаж, транспортування та монтаж) в житловому будинку за власний рахунок та зобов'язав Товариство з обмеженою відповідальністю "Інфокс" поновити постачання холодної води у житловому будинку, шляхом з'єднання труби з основним водогоном, методом проведення газозварювальних робіт.